03 april 2015

Påsklaxar till stamkunder.





På långfredagen ska man fiska lax. Och det har detta trogna gäng gjort sedan 2008 i min båt förutom 2013 då fiskade vi på pingstafton. Vi bjöds på kalas fiske idag igen, men det blåste på rätt bra och våra trygga båtar kom verkligen till sin rätta idag. Till min hjälp idag så hyrde jag in Thomas (TOJ) Johansson som gjorde sin första dag på nya jobbet på ett exemplarisk sätt. 4st fina laxar körde Thomas fast till kunderna ombord och ska vi vara petiga så va det faktiskt 5st ( en släpptes åter) Mycket bra gjort!! Jag fick 3st men en fick vi släppa åter då den va vild. Även ett gäng med mindre laxar släpptes åter och flera fina laxar tappades i båda båtarna. Även denna dag bjöd på allt som man kan förväntas av fantastisk Väner fiske. Vänern är verkligen full av hugg villiga laxar nu och jag kan verkligen rekommendera att besöka oss och prova lycka på ett unikt lax fiske i absolut värds klass! Nu är min kalender full bokad men ring så ordnar jag en dag eller 2 på bästa sätt. Thomas båt är stor och varm i hytten... Önskar alle en Glad Påsk och är åter på sjön på söndag. Imorgon har jag en välbehövlig vilodag. Stort tack till Reino gänget och Thomas!