13 maj 2016

Det blev ingen Blekinge tjuga i år heller.... Men nästa vår...

En 9-10kgs på Ismo "spyan"
Kalas väder.
Magiska kvällar hela veckan.
En 9kgs stark och rolig lax.
AMB 7700 Mörrum och 7700cl. Bästa lax rullen!
Per med en på 5,2kg.
Alla fiskar gillar Toby.
Pär med en på 7,2kg.
Mattias med nytt PB på 11,8kg.
Per med stark lax på 10,1kg.
Skedarna tar stryk när stora laxar hugger.
Sill med hem till röken.
U båten HSM Halland snett föröver.
Fantastiskt väder bjöd Hasslö på denna vecka. Bra fiske med fina laxar från 5kg och största blev en riktigt fin vildlax på +15kg. Den laxen bjöd mig på en härlig kamp som varade i ca 45-50min innan jag efter div funderingar håvade den helt perfekt själv. När jag efter några minuter konstaterat att laxen va stor så fick jag låta laxen gå och börja riva in övriga 13st spön som va ute. Pust och flämt.. Sedan lägga ur växeln och njuta av stor lax hugg. Men tar man det lugnt och systematisk så går det fint att fiska själv. Nästa års Hasslö resa är redan inbokad!