29 mars 2015

Lax expedition Salmonseeker.



Har under V.13 varit på en lyckad "lax expedition" i södra Östersjön tillsammans med Björn Blomqvist (Sportfishing News) och Jan Hagman (Mitt Fiske). Fisket efter stora blanka Östersjö laxar blev för oss mycket lyckat. Dom 3 största laxarna vägde 13,5kg (i famnen på Björn) och 13,2kg samt 12,5kg och dom fick jag äran i tur ordningen att fighta. Vi fick även torsk samt en havs öring på 3,6kg och flera mindre laxar ner till 3kg. Kalas fiske helt enkelt, och syftet med denna resa var att göre ett reportage till Mitt Fiske. Jag återkommer längre fram när det läggs ut på Mitt Fiske. Resans tyngsta lax fångades på ett Toby Magnum, 60g i färg Koppartiger och det betet fick vi även en 12,5kgs lax samt flera mindre laxar. Nu är jag åter på hemma plan och sätter i gång med guidning varje dag framöver. Nu blir det hård köra av! Rapport kommer.