08 maj 2013

Storel bjuder på laxfiske.


Idag bjöd Storel ut kunder och leverantörer på lax fiske med mig på Vänern. En underbar dag som till en början bjöd på sommarväder och som slutade i regn. Fisket var till en början segt i fin vädret. En mindre lax och mycket försiktiga hugg. På eftermiddan började det nappa på bra av både små och stora laxar. Vi tappade några också.  Dom roligaste laxarna som kämpade mycket bra var 2 fina vildlaxar på 65 resp 75cm. Otroligt bra klipp i dom och jag säger det igen... tänk om alla laxar och öringar var vilda. Det är enorm skillnad på odlad och icke odlad lax! Det som förvånar mig denna vår är, var är alla stora laxar från 80-100cm??
Vi får massor med fisk mellan 50-75cm och det är mycket fin fisk. Det märks mycket väl på vad dom senaste årens utsättningar och ändringar har gjorts till vår fördel. Fortsätt med det!!!!Vi kommer få ett mycket bra höstfiske när dom ätitt upp sig under sommaren. Imorgon är jag ledig och det ska bli skönt. Jag är något sliten nu efter att ha varit på sjön alla dagar som det går sen isen gick. Trevlig kväll från en trött laxfiske guide!