05 november 2015

Ett mycket bra fart reglerare "trollingbroms"

Har under en längre tid kört med denna trolling broms. En läpp som man styr elektriskt med en knapp, ner och upp. Du kan helt enkelt under alla förutsättningar hålla den fart du vill beroende på vad du fiskar med. Löja, wobbler, skedar osv. Jag har under många år använt drivankare och dom funkar mycket bra men dom går inte att reglera farten med men det gör det med denna reglerbara broms. Det tar 7 sekunder att köra den upp och ända ner vilken är en fördel för att få exakt fart tex 1,6knop. Läppen styr strömmen från propellern neråt och på så viss bromsas farten upp. Likt ett vatten jet aggregat. På min båt bromsar den farten med 1,2knop. Väldig bra när man drillar fisk och om man vill sänka farten men det går inte längre än tomgångsvarv men det gör det med denna broms. Bromsen är väl beprövad och mycket rejält och snyggt gjord. Alla delar av metal är rostfria. Enkel att installera och passar alla utombordare. Allt följer det är ett komplett kit, läpp, stativ, elektrisk kolv,  strömbrytare och rostfria skruv. Jag kommer att sälja den. Vid intresse kontakta mig så berättar jag mera. Den funkar mycket bra!!!!