15 april 2015

Polis och stor lax besök.


Idag kom vårens (hittills) största lax. 87cm och med vikten 8,2kg. Fina laxar simmar nu i Vänern och detta var 4 laxen över 7 kg denna vår (7,1 / 7,2 / 7,3/ 8,2 kg). Gunnar fick sig en resa i laxens tecken. Stenhårt hugg i ytan och mot strävigt kämpade den ovanlig bra. Laxen va inne vid båten
5 gånger och vände ut igen. Otroligt stark! Den simmade så där retligt under ytan så man inte kunde håva den men på 6e försöket kunde jag håven den och glädjen var på topp eftersom att alla inkl. jag följt fighten med spänning och att det va en stor fisk såg jag tidigt. Grattis till nytt PB och välkomna åter nästa vår, då gänget bokat ny fiskedag redan ombord idag. Vi fick också ett trevlig besök av sjöpolisen från Göteborg som ville att kapten ombord skulle blåsa. Det gjorde jag, och kaffet som jag precis druckit gav inga utslag. Viken tur...