21 november 2013

21 november 2013, en dag vi inte glömmer.





Här är några bilder från dagens KANON och jag menar KANON fiske!( 11 laxar och en öring). Dagen började med att vi körde över 2st upp nätt utan att fastna med riggar och allt ute. Tur är bara förnamnet!! Sedan började det att nappa i ett fantastiskt tempo. Coolast idag var när det högg en fin lax närmast pulkan och den trasslar in sig i 3st ytspön på samma sida och vi fick klippa lina efter
lina. Inte kul.. Per drillar in laxen ca 10m från båten men där är det stopp trasslade linor i den linan som laxen sitter på sätter stop för drillning. Vad göra? Jag klipper linan som laxen sitter på och Per och Pär skriker klipp inte den linan. Jag håller nu linan med laxen på i handen och känner laxen hur den bråkar och tänker ska jag han drilla den med det känns inte kul så,  jag knyter och snabbt en uni to uni knut på ett nytt spö och ber sedan Per att fortsätta drilla laxen. Laxen kommer in till håven och jag lyfter upp en 5kgs blank fett lax och jubel ombord utbryter. Vad gör man inte för att få en nöjd kund! Stort tack för en fantastisk dag Per och Pär som fiskar i morgon igen med mig.