25 mars 2013

Zeppo, nyhet bla ABU betena.

Finns i 8, 12, 16, 25 och 35gram i färgerna Silver, Guld, Koppar, Zebra.

När jag var nere i Svängsta och kollade in årets nyheter blev jag mycket förtjust i Zeppo, Guld. När man gör som jag fiskar lax på bla Vänern så vet man att guld är en mycket bra färg för Vänern blanka fiskar. Oftast så använder vi som trollra, flutter en tunn variant på skeddrag som man måste blya ner, annars kommer måsen... Jag gillar därför beten som har vikt i sig för då slipper man krångla med blyn och gummisnoddar. Olika tyngder på beten betyder också att dom fiskas på olika djup, beroende på farten som dom dras fram i. Samt en mycket viktig faktor när man svänger så sjunker beten vid innersväng och vid yttersväng stiger dom pga att farten ökar på den sidan då pulkan drar på lite. och det brukar ge fisk. Jag fiskar nu tidig vår i 1,5-1,8 knop och ökar farten i takt med att vattnet blir varmare. Vid starten på höstfisket så börjar jag på 3,5knop och avtar i takt med att vatten temperaturen sjunker. -Visst blir man fiske sugen, nu? Mera nyheter från ABUoch tips kommer.

Beteshink med hål längs sidorna, perfekt att hänga beten i och enkelt att spola av efter fiske i tex salt vatten.