31 maj 2012

Inget fiske denna vecka.

Jag har INTE tröttnat på fiske.. Har bara varit ledig efter en intensiv vår med måååånga laxar i både sött och salt vatten. Jag är något sliten och trött, helt enkelt!! Denna vecka va välbehövlig för att få sova och återhämta sig. Fiske guidning med 6-7dagar/vecka tar hårt på en. Dagarna är ibland upp mot 16-17timmar om dagen och en sak är säker, man är inte 20år längre. Snarare 41år(snart). Jag klagar inte, jag trivs mycket bra med mitt arbete och jag tror man måste tycka väldigt mycket om fiske och lära ut till andra hur man gör och inte gör, annars så jobbar man troligen inte som fiskeguide. Nästa vecka är jag på Vänern igen. Till dess, ha en trevlig helg för det tänker jag ha med familjen. På lördag ska vi eller rättare sagt min barn åka cross! Vi ses.