17 december 2011

17 Dec, 2007 vilken fiske dag.




Jag fick en avbokning och frågade farsan om han ville med. Svaret blev: ja va kul! -17 grader och sjösättning av frusen båt. Ut och fiska och så har gick det då. 1a laxen (överts på bild) 7,2kg högg över en TOPP skalle vitt/rosa på riggen 17fot ner. 2a laxen 8kg(näst överst på bild) högg över en  Rapala Huski RB i ytan. 3e laxen 8,48kg( näst längst ner på bild) högg en löja i ytan över en Krippel UV skalle. 4e laxen var också en stor som vi tappade. Nu hade farsan fiskat fullt så nu va det min tur. 5e laxen var lång och stor. 108,5cm och vägde nyfångad i båten 14,2kg. Den högg över en Tomic 4" i färg 652 i ytan.  På fast mark och krönt våg inne på ICA Trumpeten, ca 40min senare vägde den 13,92kg och är än så länge Vänerns största spöfångade Gullspångs lax.  En oförglömlig fiske dag fick jag och pappa Ingvar. Trevlig helg önskar jag!