12 mars 2011

Nya riggar och skensystem från Cannon.




Har nu monterat Cannons nya elriggarna. Tourmament Magnum 10 STX samt vinkel och vridbara spöhållare som lätt kan flyttas om i skenan. Spöhållare är nog iblanda dom finast jag sett. Riggarna går kanon fint, mjukt och tyst. Nostalgi- Mina första riggar jag köpte tidigt -90 tal var just ett på Cannon, Vita Easy Troll. Hade man ett på såna då, då var man med i matchen! Kommer även ihåg min första djupriggs trollad lax som högg en Rapala Huski USA målad, fiskad på 18fot söder om Sjöhälla pricken. Laxen vägde 3,8kg det glömmer jag aldrig! Vill även passa på att presentera en nya samarbetsparter, Jan Comstedt AB. Comstedt har varit med länge i marinbranchen men har ny även fått en del fiskeprylar i sitt sortiment. Besök www.comstedt.se och kicka runt i deras sortiment. Längtan nu till öppet vatten är stor. Detta kommer att bli en mycket kul och trevlig vår men ny båt och all dess utrustning. Välkommen du som bokat och du dom inte än bokat fiske iår! Ttevlig helg // Petter Larsson- Posted using BlogPress from my iPhone